A Medve Matek Élménynap bemutatása

A Medve Matek Élménynap a Medve Matek program és A Matematika Összeköt Egyesület nyílt napja, ahol bárki megismerheti filozófiánkat, részletes tájékoztatást kaphat rendezvényeinkről, valamint ki is próbálhatja egyes programjainkat.

Az élménynap egyben a tehetséggondozás iránt érdeklődő, ilyen munkát folytató matematikatanárok és tanárszakos hallgatók eszmecseréjének színtere is, melyből reményeink szerint minden résztvevő profitálni tud.

A Medve Matek Élménynapon való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

Kiknek szól az élménynap?

Az élménynapon 5-12. évfolyamos diákok, általános- és középiskolai tanárok, tanárszakos egyetemi hallgatók és érdeklődő szülők is részt vehetnek. A rendezvény minden résztvevő számára ingyenes.

Mikor és hol rendezünk élménynapot?

2020-ban a Medve Matek Élménynapot az alábbi helyszínen és időpontban rendeztük meg: 2020. február 29. (szombat), Budapest, BME E és H épületek (bejárat az Egry József u. felől).

A következő élménynapok dátumai még nem ismertek, addig is javasoljuk áttekinteni további, aktuális rendezvényeinket.

Mit jelent az ingyenesség?

Azt jelenti, hogy az élménynap valóban teljesen ingyen van! Sőt, a résztvevőknek díjmentesen szendvicsebédet és innivalót is biztosítunk.
Ha a résztvevői létszám eléri a 450 fős maximumot, akkor a jelentkezést lezárjuk.


Matek élménynap
Budapest (lezajlott)

2020. február 29.

Programok

Előadások

Érdekes előadások híres matematikusoktól, professzoroktól.

Élménylabirintus

Logikai játékok és rejtvények csapatverseny keretében.

Kerekasztal-beszélgetés

Gondolatébresztő beszélgetés és tapasztalat-csere a pedagógusok és szülők részére.

Délelőtti foglalkozások

Kiscsoportos matematikai foglalkozások nem mindennapi témákkal.

Kiállítás, állandó standok

Logikai játékok, matematikai origami, Medve Matek díszek és képek szerte az épületben.

Medve Matek hangulat

Hamisítatlan Medve Matek érzés egész nap!
elmenynap2020.jpg

A 2020-as Élménynap időbeosztása

09:00-10:00 Érkezés a helyszínre, regisztráció
10:00-11:00 Megnyitó, előadások
11:00-11:30 Szünet
11:30-13:30 Kiscsoportos programok
13:30-14:30 Ebéd
14:30-16:30 Élménylabirintus, Kerekasztal beszélgetések
16:30-17:00 Rendezvény zárása

A tanári kerekasztal-beszélgetések témái

STEM - mérnöki szemlélet és algoritmusok a matekórán

Milyen általános iskolai matekórára van szüksége a jövő mérnökeinek? Mit tehetünk matektanárként annak érdekében, hogy diákjaink később nagyobb kedvvel válasszák a tudományos, mérnöki és informatikai pályát karrierként? Hogyan lehet matekórán az STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) területeken annyira fontos algoritmikus gondolkodást fejleszteni, támogatni? 
 

Köszönőviszony - matekóra és valóság

Hogyan találhatja meg egy matematikatanár a jó egyensúlyt az absztrakt, matekos nyelven leírt példák, valamint a gyakorlatiasabb problémák között? Melyik a fontosabb: hogy egy diák kellően bonyolult egyenleteket is magabiztosan oldjon meg, vagy inkább az, hogy egy valós szituációból, szöveges feladatból össze tudja rakni a mögöttes matematikai modellt? Milyen feladatok, módszerek segíthetik a diákok modellalkotási képességét fejleszteni?

Élménynapunk vendégei voltak

hollo_szabo_ferenc.png

Holló-Szabó Ferenc

Az ELTE TTK Matematikatanítási és Módszertani Központ adjunktusa. 1992-ben létrehozta az első Magyar Matematikai Múzeumot, amely azóta is bővül és egyre többen látogatják az óvodásoktól kezdve egészen a nagyszülőkig. Kíváncsisága és lelkesedése kiapadhatatlan, minden hétköznapi tárgynak keresi a matematikáját. Kifejezetten fontosnak tartja, hogy a gyerekek kíváncsiságát ne törjük le, hanem támogassuk őket. A Matematikai Múzeum anyagának egy részét a Plenáris előadás során, majd a nap folyamán egy tematikus standon ismerhetjük meg.
gerocs_laszlo.png

Gerőcs László

Matematika tanár, aki többek között a '95 és 2000 között futó REPETA-matek című műsort vezette. Pályafutása során több mint 40 szakkönyvet, feladatgyűjteményt jelentetett meg, aktuális munkája, a Korrepeta videósorozat az érettségire nyújt nagy segítséget a diákoknak. Digitális feladatgyűjteménye, melyet az Élménynap résztvevőinek is bemutat is elérhetővé tesz, számos, kifejezetten gyakorlati példát tartalmaz. Matematikatanítással kapcsolatos gondolatairól a Köszönőviszony kerekasztalon fogjuk kifaggatni.
csapodi_csaba.png

Csapodi Csaba

Az ELTE Matematikatanítási és Módszertani Központjának oktatója. Tizenhárom éven át tanított matekot a Trefort Ágoston Gyakorlóiskolában, ebből hat évet vezetőtanárként. Úgy látja, hogy a matematikaoktatás során gyakran olyasfajta elvonatkoztatási képességet várunk el a diákoktól, amire az adott életkorban még nem biztos, hogy képesek. A kerekasztal beszélgetésen arról fogjuk kérdezni, hogy miért gondolja ezt, és ha már ez a helyzet, akkor mit lehet vele kezdeni tanárként.
lenart_istvan.JPG

Lénárt István

Matematikatanár, az ELTE oktatója. A gömbi geometria oktatásának nemzetközi hírű kutatója, nevéhez fűzödik a Lénárt-gömb nevű világhírű oktatási segédeszköz megalkotása, valamint a Sík és gömb című, összehasonlító geometriai kísérleteket bemutató könyv. Számos Medve Matekos rendezvényen megfordult már, előadásait minden alkalommal óriási siker övezi mind diákok, mind szülők és pedagógusok részéről. Az általa tartott foglalkozásokon a gömbi geometriával épp most ismerkedő, illetve az ebben a témában már tapasztalatokat szerzett diákok is számíthatnak izgalmakra.
szendefi_jozsef.png

Szendefi József

Okleveles vegyészmérnök, origamiművész, aki az alkotások elkészítésének hogyanját és mikéntjét szívesen osztja meg. Az ELTE Matematikai Múzeumában jelenleg is látható néhány alkotása. Az Élménynap vendégei számára egész nap elérhető lesz az Origami standon, ahol kész alkotások megcsodálása mellett a legkitartóbbak saját csillagot is készíthetnek.
marki_zay_janos.jpg

Márki-Zay János

Matematika-fizika tanár, aki pofonegyszerű és szellemes kísérleti modelljeivel teszi könnyen érthetővé a különféle fizikai törvényeket. Szívószálas modelljeivel látványosan mutatja be a geometriai formákat, s ezzel a diákok figyelmét is könnyen kivívja. Két különböző témában is tart izgalmas foglalkozást az érdeklődőknek, illetve a délután során egy standon mutatja be saját fejlesztésű szívószál-modelljeit.
bessenyei_mihaly_final.png

Bessenyei Mihály

Matematikus, a Debreceni Egyetem docense. Az analízis területén elért kimagasló eredményekért többek között Alexits György-díjban részesült. A gyerekek nyelvén is kiválóan ért, több Medve Matektáborunkban tartott már interaktív foglalkozást a résztvevőknek, emellett a 2019-es debreceni Élménynapunkon volt meghívott előadó. Foglalkozásai során mindenki számára közérthető formában mutatja be nekünk az egyetemi matematika egy-egy szeletét.
koren_balazs.png

Koren Balázs

A Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium matematikatanára, az ELTE Matematikatanítási és Módszertani Központjának oktatója. Bejárta a világot a GeoGebra oktatási szoftverre építő Geomatch projekt munkatársaként. A First Global Challenge robotikaversenyt megnyerő magyar csapat felkészítő tanáraként azt vallja, hogy a robotika az egyik leghasznosabb dolog, amit tanítani lehet. A STEM kerekasztalon az ezzel kapcsolatos tapasztalatairól is meg fogjuk kérdezni.
kis_gabor.jpg

Kis Gábor

Matematika tanár, akinek a Medve Matektáborok és Medve Szabadtéri Matekversenyek koncepcióját és elindítását köszönhetjük. 2016-ban a matematika népszerűsítésében és a matematikai tehetséggondozásban kifejtett hatékony munkásságáért Beke Manó díjat kapott.

Jelenleg nincs jelentkezési időszak élménynapra.